Przejdź do głównej zawartości

Podsumowanie wybranych aktywności w drugim półroczu

Już w piątek zakończenie roku szkolnego. Czas na podsumowanie wybranych aktywności.

Ułóżmy je chronologicznie:

- Konkurs „Mistrz podobieństw angielsko – niemieckich”
III edycja – 10 lutego 2021 r.


Konkurs szkolny był w tym roku jednocześnie formą eliminacji do rozgrywek międzyszkolnych.
Do etapu międzyszkolnego, który odbył się
17 lutego, zakwalifikowali się:

Aleksandra Tkacz - 7a, Zuzanna Lonty - 7d oraz Janusz Wencfel – 7b.

Obydwa etapy odbyły się w formie online. Udział w konkursie wzięło łącznie 73 uczniów z 5 kaliskich szkół:

Szkoły Podstawowej Nr 3, Szkoły Podstawowej Nr 7, Szkoły Podstawowej Nr 8, Szkoły Podstawowej Nr 9 oraz Szkoły Podstawowej Nr 17.

Zadaniem uczestników było dopasowanie wyrazów podobnych o tym samym znaczeniu w j. angielskim i niemieckim w jak najkrótszym czasie.

W rozgrywkach finałowych uczestnicy dodatkowo rozwiązywali na czas jedno zadanie otwarte.

Laureatami rozgrywek międzyszkolnych konkursu zostali:

Alicja Kaczała – Szkoła Podstawowa nr 17 - I miejsce
Zuzanna Lenczewska – Szkoła Podstawowa nr 17 - II miejsce
Wojciech Kucharczyk – Szkoła Podstawowa nr 17 - III miejsce

Uczniowie wyróżnieni za łączny wynik:

Zuzanna Lonty - Szkoła Podstawowa nr 8
Aleksandra Przepiórka - Szkoła Podstawowa nr 9

Uczniowie wyróżnieni za 100% wynik w zadaniu otwartym:

Gabriela Marciniak - Szkoła Podstawowa nr 7
Aleksandra Przepiórka - Szkoła Podstawowa nr 9
Janusz Wencfel - Szkoła Podstawowa nr 8


- Konkurs dla uczestników innowacji pedagogicznej
dla klas szóstych – 28 kwietnia 2021 r.

Uczestnicy innowacji „Deutsch macht Spaß” rozwiązywali test konkursowy na platformie Testportal odpowiadając na pytania w ograniczonym czasie.

Laureaci konkursu:
Janowska Julia – miejsce I
Sztrajt Dawid – miejsce II
Zarzeczny Tomasz – miejsce II ex aequo
Lipińska Amelia - miejsce II ex aequo
Owczarek Paulina - miejsce III


Brieffreunde – Koresponduję w j. niemieckim z przyjaciółmi z innych krajów”


12 uczniów z naszej szkoły dzięki aktywnemu uczestnictwie w programie „Brieffreunde – Koresponduję w j. niemieckim z przyjaciółmi z innych krajów” nawiązało kontakt listowny w języku niemieckim za pośrednictwem portalu International Pen Friends ze swoimi rówieśnikami z zagranicy.

Podczas dodatkowych zajęć online prowadzonych od października 2020 r do kwietnia 2021 r. mieli okazję nauczyć się typowych zwrotów używanych w korespondencji listownej oraz ciekawego słownictwa młodzieżowego.
Dzięki programowi uczestnicy nawiązali kontakt listowny bądź mailowy w języku niemieckim z rówieśnikami z
Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii a nawet Stanów Zjednoczonych. Dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy na temat zainteresowań, sposobu spędzania czasu wolnego rówieśników oraz zwyczajów kultywowanych w ich krajach i rodzinach.
Poniżej wypowiedzi kilku
Waszych koleżanek:

Przez projekt Brieffreunde poznałam 4 nowe osoby o innych osobowościach, kulturze, religii pochodzące z innych państw. 3 osoby mieszkają w Niemczech, 1 w Szwajcarii. Interesują się zazwyczaj słuchaniem muzyki, graniem na komputerze i uprawianiem sportów wodnych. Dzięki pisaniu z nimi nauczyłam się bardziej zaawansowanego języka niemieckiego oraz angielskiego. Dowiedziałam się, że w Niemczech uczą się języka angielskiego, niemieckiego i francuskiego. Również mieszkają z bardzo dużymi rodzinami, co w Polsce rzadko się to spotyka. Sądzę, że będzie to znajomość na długo i myślę, że kiedyś się spotkam na żywo z tymi osobami.

Maja Nowostawska



Dank des Brieffreunde-Programms habe ich Severin aus Österreich kennen gelernt. Er besucht immer noch Gymnasium und hatte Online Unterricht.

Klaudia Matuszak


Poznałam Timotheego i Meline.
Dowiedziałam się, że Timothee ma 13 lat, mieszka w pewniej wiosce i ma kota, psa, królika i dwie kury oraz zbiera znaczki pocztowe. Mieszka we Francji. Meline natomiast mieszka w Hamburgu, w Niemczech i ma psa, małą Chihuahua i 25 czerwca ma urodziny oraz ma sześcioro rodzeństwa. Jej hobby to oglądanie filmów.


Martyna Machowczyk


Uważam, że warto było wziąć udział w projekcie Brieffreunde, ponieważ można było poznać bardzo fajnych ludzi z zagranicy i dzięki pisaniu listów mogliśmy poćwiczyć lub udoskonalić swoje umiejętności w pisaniu po niemiecku. Poznałam trzy świetne osoby: Charlotte z Niemiec, Romane z Francji, Rafael z Szwajcarii. Także można się dowiedzieć przydatnych informacji. Przykładowo od Charlotte dowiedziałam się niektórych skrótów, którymi się posługują młodzi ludzie. Jest to niesamowite doświadczenie, które pozwolą rozwinąć umiejętności posługiwania się językiem a w przyszłości na pewno się przyda:)

Oliwia Sałdzińska


Szkolny konkurs języka niemieckiego „Einer von den Besten”
– „1 z 10” dla uczniów klas siódmych - 26 kwietnia 2021 r.


Uczniowie klas siódmych:

Antonina Banach – klasa 7a
Zuzanna Gadzinowska – klasa 7c
Wiktoria Janiak – klasa 7c
Igor Kasiński – klasa 7a
Oliwia Piekarska – klasa 7d
Aleksandra Tkacz – klasa 7a
Janusz Wencfel – klasa 7b
Kornelia Zadka – klasa 7f
Wiktoria Zapała – klasa 7a

rywalizowali z sobą na platformie Microsoft Teams w rozgrywkach, w których musieli wykazać się swoją wiedzą i umiejętnościami języka niemieckiego w formule opracowanej w oparciu o znany teleturniej „1 z 10”.

Wszyscy wykazali się wysokim poziomem języka, do etapu drugie turnieju przeszli wszyscy.

Laureaci konkursu szkolnego:
I miejsce – Janusz Wencfel – klasa 7b
II miejsce – Antonina Banach – klasa 7a
III miejsce – Wiktoria Janiak – klasa 7c


Międzyszkolny konkurs języka niemieckiego„Einer von den Besten”
- „1 z 10” dla uczniów klas siódmych – 14 maja 2021 r.

Do rozgrywek przystąpili laureaci etapu szkolnego, zorganizowanego i przeprowadzonego przez każdą z rywalizujących z sobą placówek:


Szkoła Podstawowa nr 8
Janusz Wencfel – klasa 7b
Antonina Banach – klasa 7a
Wiktoria Janiak – klasa 7c

Szkoła Podstawowa nr 9
Martyna Jakubowska
Gilbert Lis
Anita Walczak

Szkoła Podstawowa nr 17
Amelia Janiszewska
Hanna Kaczała
Dominika Potaś

Poziom tegorocznej edycji był wyrównany. Zawodnicy wykazali się bardzo wysokim poziomem wiedzy oraz umiejętności językowych. Odpowiadali pod presją czasu na pytania prowadzącego. Podczas tegorocznej edycji do ścisłego finału przeszło wyjątkowo 4 zawodników, ponieważ w rundzie II odpowiadali bezbłędnie, wyczerpując tym samym limit pytań.
Laureatami rozgrywek międzyszkolnych zostali:
miejsce I Janusz Wencfel - SP nr 8
miejsce II ex eaquo Martyna Jakubowska – SP nr 9 oraz Dominika Potaś – SP nr 17
miejsce III Antonina Banach - SP nr 8


Za udział we wszystkich aktywnościach dziękuję, laureatom serdecznie gratuluję.

Absolwentom życzę dalszych sukcesów a na uczniów tegorocznych klas szóstych i siódmych liczę na zaangażowanie podczas realizacji kolejnych konkursów, projektów i akcji w kolejnym roku szkolnym 2021/2022.

Andrzej Goździewicz












Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zakończenie innowacji "Deutsch macht Spaß" - edycja 2020/2021

  Innowacja pedagogiczna – edycja 2020/2021 Deutsch macht Spaß Podsumowanie aktywności/ Koniec innowacji Do udziału w innowacji zgłosiło się  24  uczniów z klas szóstych.    Od początku trwania innowacji, czyli od 15.02.2021 r.  do 16.04.2021 r., na platformie Learningapps zalogowali  się  wszyscy  uczestnicy.   Z sukcesem ukończyło innowację 19 uczniów, którzy zdobyli tytuły  Deutsch Bachelor,  Deutsch Master  oraz  Deutsch Spezialist . Złota Trójka Innowacji: Paulina Owczarek Julia Janowska Dawid Sztrajt Ranking 20.04.2021 r. Wszystkim serdecznie gratuluję i życzę sukcesów w nauce  j. niemieckiego w klasie siódmej.  Andrzej Goździewicz

Innowacja "Deutsch macht Spaß" - Podsumowanie

Innowacja pedagogiczna Deutsch macht Spaß podsumowanie aktywności uczestników Do udziału w innowacji zgłosiło się  65 uczniów z klas szóstych.  Od początku trwania innowacji, czyli od 10.02.2020 do 17.03.2020 , godz. 22:00 na platformie Learningapps zalogowało  się 53 uczniów. (4 uczniów dołączyło od ostatniego podsumowania) 18 uczniów uzyskało tytuł Bachelor . 7 uczniów uzyskało tytuł Master . Ranking najbardziej aktywnych uczestników Cieszę się, że niektórzy z Was odrabiają straty i walczą o tytuły i  punkty. Zachęcam do dalszej z abawy :) Zadania można rozwiązywać do 5 kwietnia. (dostępne są wszystkie zadania od Stunde 1 do Stunde 8) Podsumowanie innowacji nastąpi 6 kwietnia 2020. Andrzej Goździewicz

Konkurs 1 z 10 - edycja III 2021/2022

  1 z 10 – Einer von den Besten (na podstawie teleturnieju „Jeden z dziesięciu‘) Edycja 2021/2022 Etap szkolny Termin: ( 25-28) kwiecień 2022 r. Dokładny termin zostanie podany po Świętach Wielkanocnych! Odbędą się eliminacje, spośród osób zgłoszonych zakwalifikuje się 10 osób do etapu szkolnego. Zakres materiału oraz przykłady zadań: 1. Pozdrowienia, pytania o dane osobowe, np.: Guten Tag! Guten Morgen! Guten Abend! Hallo! Tschüs! Auf Wiedersehen! Gute Nacht! Wie heißt du? Wie ist dein Name? Woher kommst du? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Was machst du gern? Uzupełnij np.: - …….. ist das? Wie …………. der Junge? Das ist Thomas. - ……... heißt du? Wer ……... du? Wie ist dein ……….? Mein Name ist Weronika. ……… ... machst du gern? - Ich spiele gern Fußball. itp. 2. Nazwy miesięcy, dni tygodnia Przykładowe zadania: Samstag minus 2 Tage (minus 2 dni) = Dezember minus 3 Monate (minus 3 miesiące) = Podaj brakuj