Przejdź do głównej zawartości

Łamańce językowe

Trochę niełatwej gramatyki, w innej formie:)



Ćwicz na quizlet - der See, die See, das Meer, die Insel etc.

Ich fahre mit meiner Familie an den Bodensee.
Und am Bodensee liege ich am Strand und trinke Eistee.

              Und ich fahre jedes Jahr an die Ostsee.
              Und an der Ostsee liege ich in der Sonne und trinke Eistee.

Ich fahre ans Meer und bade im Meer.
Was will man noch mehr am Meer.

              Ich gehe zum Strand und am Strand spiele im Sand.

Ich fahre aufs Land, meine Großeltern leben auf dem Land, das ist interessant.

              Wir fliegen auf eine Insel und auf der Insel kaufen wir zwei Pinsel.

Ich fliege auf Mallorca...

In Not steige ich ins Boot. Und im Boot esse ich Brot.

              Wir steigen in die Maschine und fahren in die Ukraine.
              Und in der Ukraine kaufen wir eine Waschmaschine.

Wir fliegen in die Türkei und in der Türkei essen wir Spiegelei.

              Wir fahren mit der ganzen Bande in die Niederlande.
              Und die ganze Bande macht Urlaub in den Niederlanden.

Wir fahren nach Baden-Baden und trinken viele Limonaden.

              Wir fahren nach Warschau und in Warschau stehen wir im Stau.
              Und wir fahren nach Krakau und werden ganz schlau.

Wir fahren nach Posen und kaufen viele Hosen.

Un in Posen gehen wir zu Matrosen und verkaufen die Hosen.


Wir fliegen mit Marika nach Afrika und in Afrika fahren wir zu Veronika.
Mit Veronika fahren wir nach Santa Monika.

              Dann wollen wir nach Australien, landen aber in Italien.

Wir bleiben mit Opa in Europa.
Und die Oma aus Australien kommt zu Opa nach Europa.

              Ich esse eine Konserve und fahre in die Berge.
              In den Bergen kaufe ich viele Konserven und stärke meine Nerven.

Ich gehe jetzt nach Hause und mache zu Hause eine Pause.

             Ich bin eine Nervensäge und gehe meine Wege.

Auf der Erde leben viele Pferde.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zakończenie innowacji "Deutsch macht Spaß" - edycja 2020/2021

  Innowacja pedagogiczna – edycja 2020/2021 Deutsch macht Spaß Podsumowanie aktywności/ Koniec innowacji Do udziału w innowacji zgłosiło się  24  uczniów z klas szóstych.    Od początku trwania innowacji, czyli od 15.02.2021 r.  do 16.04.2021 r., na platformie Learningapps zalogowali  się  wszyscy  uczestnicy.   Z sukcesem ukończyło innowację 19 uczniów, którzy zdobyli tytuły  Deutsch Bachelor,  Deutsch Master  oraz  Deutsch Spezialist . Złota Trójka Innowacji: Paulina Owczarek Julia Janowska Dawid Sztrajt Ranking 20.04.2021 r. Wszystkim serdecznie gratuluję i życzę sukcesów w nauce  j. niemieckiego w klasie siódmej.  Andrzej Goździewicz

Innowacja "Deutsch macht Spaß" - Podsumowanie

Innowacja pedagogiczna Deutsch macht Spaß podsumowanie aktywności uczestników Do udziału w innowacji zgłosiło się  65 uczniów z klas szóstych.  Od początku trwania innowacji, czyli od 10.02.2020 do 17.03.2020 , godz. 22:00 na platformie Learningapps zalogowało  się 53 uczniów. (4 uczniów dołączyło od ostatniego podsumowania) 18 uczniów uzyskało tytuł Bachelor . 7 uczniów uzyskało tytuł Master . Ranking najbardziej aktywnych uczestników Cieszę się, że niektórzy z Was odrabiają straty i walczą o tytuły i  punkty. Zachęcam do dalszej z abawy :) Zadania można rozwiązywać do 5 kwietnia. (dostępne są wszystkie zadania od Stunde 1 do Stunde 8) Podsumowanie innowacji nastąpi 6 kwietnia 2020. Andrzej Goździewicz

Podsumowanie wybranych aktywności w drugim półroczu

Już w piątek zakończenie roku szkolnego. Czas na podsumowanie wybranych aktywności. Ułóżmy je chronologicznie: - Konkurs „Mistrz podobieństw angielsko – niemieckich” – III edycja – 10 lutego 2021 r. Konkurs szkolny był w tym roku jednocześnie formą eliminacji do rozgrywek międzyszkolnych. Do etapu międzyszkolnego, który odbył się 17 lutego , zakwalifikowali się: Aleksandra Tkacz - 7a, Zuzanna Lonty - 7d oraz Janusz Wencfel – 7b. Obydwa etapy odbyły się w formie online. Udział w konkursie wzięło łącznie 73 uczniów z  5  kaliskich szkół: Szkoły Podstawowej Nr 3, Szkoły Podstawowej Nr 7, Szkoły Podstawowej Nr 8, Szkoły Podstawowej Nr 9 oraz Szkoły Podstawowej Nr 17. Zadaniem uczestników było dopasowanie wyrazów podobnych o tym samym znaczeniu w j. angielskim i niemieckim w jak najkrótszym czasie. W rozgrywkach finałowych uczestnicy dodatkowo rozwiązywali na czas jedno zadanie otwarte. Laureatami rozgrywek międzyszkolnych konkursu zostali: Alicja Kaczała – S zko...