Przejdź do głównej zawartości

Aktualności


Słowniczki podobieństw angielsko – niemieckich


W ramach II edycji konkursu na słowniczki podobieństw angielsko – niemieckich 11 uczniów z klas 7 i 8 wykonało łącznie 7 prac. Wszyscy uczestnicy wykazali się dużym zaangażowaniem w poszukiwaniu podobieństw między obydwoma językami. Dzięki nowym pomysłom i „odkryciom” utworzony w ubiegłym roku szkolnym katalog podobieństw angielsko – niemieckich został uzupełniony o nowe pozycje.
Organizatorzy konkursu postanowili przyznać:
I miejsce – ex aequo dla Aleksandry Lichosyt i Wojtka Piszczorowicza z klasy 7b
II miesjce – ex aequo dla Natalii Kidoń z klasy 8a oraz dla Emiliana Dudkowskiego z klasy 7b
III miejsce – za wspólny projekt dla dziewcząt z klasy 8a – Oliwii Kurzeji, Ady Matuszewskiej oraz Zuzanny Skoniecznej

Laureatom gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom projektu za zaangażowanie. Pokazaliście, że nauka języków obcych może być świetną zabawą. Tak trzymać:)





Jednocześnie zapraszamy uczniów klas 7 i 8 do wzięcia udziału w II edycji konkursu „Mistrz podobieństw angielsko – niemieckich”, który odbędzie się 22 stycznia (w środę) 2020r. Zwycięża uczestnik, który rozwiąże zadania w jak najkrótszym czasie.
Zapraszamy do świetnej zabawy:)

Piotr Forysiak

Andrzej Goździewicz  


//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


Dobra Praktyka „Deutsch macht Spaß”


w okresie przedświątecznym skończyliśmy realizację Dobrej Praktyki „Deutsch macht Spaß”. Do udziału w akcji zgłosiło się 20 uczniów, wytrwało do końca 11. Praktyka była realizowana przez 10 tygodni (od 7.10.2019 do 15.12.2019) i przeznaczona była dla uczniów klas 7 i 8.
Ochotnicy na początku każdego tygodnia otrzymywali w formie elektronicznej słówko tygodnia oraz zwrot tygodnia.
Co jakiś czas, w parach prezentowali nauczycielowi języka niemieckiego poziom opanowania materiału od początku trwania akcji. Nauczyciel sprawdzał poprawność wymowy na bieżąco i ocenił systematyczność oraz stopień opanowania materiału po zakończeniu praktyki.
Dwie uczennice oprócz zadanego materiału znalazły we własnym zakresie ciekawe słówka i zwroty, co zostało dodatkowo ocenione.




Komentarz uczestników:
Co sprawiało Wam największą trudność?
- Wymowa:)

Dlatego należy dużo słuchać i ćwiczyć:)

Dziękuję wszystkim uczestnikom "Dobrej Praktyki", gratuluję zaangażowania, systematyczności i wytrwałości. Droga do sukcesu prowadzi właśnie przez wytrwała i systematyczną pracę:)

Andrzej Goździewicz

Lista słówek i zwrotów z Dobrej Praktyki

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zakończenie innowacji "Deutsch macht Spaß" - edycja 2020/2021

  Innowacja pedagogiczna – edycja 2020/2021 Deutsch macht Spaß Podsumowanie aktywności/ Koniec innowacji Do udziału w innowacji zgłosiło się  24  uczniów z klas szóstych.    Od początku trwania innowacji, czyli od 15.02.2021 r.  do 16.04.2021 r., na platformie Learningapps zalogowali  się  wszyscy  uczestnicy.   Z sukcesem ukończyło innowację 19 uczniów, którzy zdobyli tytuły  Deutsch Bachelor,  Deutsch Master  oraz  Deutsch Spezialist . Złota Trójka Innowacji: Paulina Owczarek Julia Janowska Dawid Sztrajt Ranking 20.04.2021 r. Wszystkim serdecznie gratuluję i życzę sukcesów w nauce  j. niemieckiego w klasie siódmej.  Andrzej Goździewicz

Innowacja "Deutsch macht Spaß" - Podsumowanie

Innowacja pedagogiczna Deutsch macht Spaß podsumowanie aktywności uczestników Do udziału w innowacji zgłosiło się  65 uczniów z klas szóstych.  Od początku trwania innowacji, czyli od 10.02.2020 do 17.03.2020 , godz. 22:00 na platformie Learningapps zalogowało  się 53 uczniów. (4 uczniów dołączyło od ostatniego podsumowania) 18 uczniów uzyskało tytuł Bachelor . 7 uczniów uzyskało tytuł Master . Ranking najbardziej aktywnych uczestników Cieszę się, że niektórzy z Was odrabiają straty i walczą o tytuły i  punkty. Zachęcam do dalszej z abawy :) Zadania można rozwiązywać do 5 kwietnia. (dostępne są wszystkie zadania od Stunde 1 do Stunde 8) Podsumowanie innowacji nastąpi 6 kwietnia 2020. Andrzej Goździewicz

Podsumowanie wybranych aktywności w drugim półroczu

Już w piątek zakończenie roku szkolnego. Czas na podsumowanie wybranych aktywności. Ułóżmy je chronologicznie: - Konkurs „Mistrz podobieństw angielsko – niemieckich” – III edycja – 10 lutego 2021 r. Konkurs szkolny był w tym roku jednocześnie formą eliminacji do rozgrywek międzyszkolnych. Do etapu międzyszkolnego, który odbył się 17 lutego , zakwalifikowali się: Aleksandra Tkacz - 7a, Zuzanna Lonty - 7d oraz Janusz Wencfel – 7b. Obydwa etapy odbyły się w formie online. Udział w konkursie wzięło łącznie 73 uczniów z  5  kaliskich szkół: Szkoły Podstawowej Nr 3, Szkoły Podstawowej Nr 7, Szkoły Podstawowej Nr 8, Szkoły Podstawowej Nr 9 oraz Szkoły Podstawowej Nr 17. Zadaniem uczestników było dopasowanie wyrazów podobnych o tym samym znaczeniu w j. angielskim i niemieckim w jak najkrótszym czasie. W rozgrywkach finałowych uczestnicy dodatkowo rozwiązywali na czas jedno zadanie otwarte. Laureatami rozgrywek międzyszkolnych konkursu zostali: Alicja Kaczała – S zko...