Przejdź do głównej zawartości

Aktualności


Słowniczki podobieństw angielsko – niemieckich


W ramach II edycji konkursu na słowniczki podobieństw angielsko – niemieckich 11 uczniów z klas 7 i 8 wykonało łącznie 7 prac. Wszyscy uczestnicy wykazali się dużym zaangażowaniem w poszukiwaniu podobieństw między obydwoma językami. Dzięki nowym pomysłom i „odkryciom” utworzony w ubiegłym roku szkolnym katalog podobieństw angielsko – niemieckich został uzupełniony o nowe pozycje.
Organizatorzy konkursu postanowili przyznać:
I miejsce – ex aequo dla Aleksandry Lichosyt i Wojtka Piszczorowicza z klasy 7b
II miesjce – ex aequo dla Natalii Kidoń z klasy 8a oraz dla Emiliana Dudkowskiego z klasy 7b
III miejsce – za wspólny projekt dla dziewcząt z klasy 8a – Oliwii Kurzeji, Ady Matuszewskiej oraz Zuzanny Skoniecznej

Laureatom gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom projektu za zaangażowanie. Pokazaliście, że nauka języków obcych może być świetną zabawą. Tak trzymać:)





Jednocześnie zapraszamy uczniów klas 7 i 8 do wzięcia udziału w II edycji konkursu „Mistrz podobieństw angielsko – niemieckich”, który odbędzie się 22 stycznia (w środę) 2020r. Zwycięża uczestnik, który rozwiąże zadania w jak najkrótszym czasie.
Zapraszamy do świetnej zabawy:)

Piotr Forysiak

Andrzej Goździewicz  


//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


Dobra Praktyka „Deutsch macht Spaß”


w okresie przedświątecznym skończyliśmy realizację Dobrej Praktyki „Deutsch macht Spaß”. Do udziału w akcji zgłosiło się 20 uczniów, wytrwało do końca 11. Praktyka była realizowana przez 10 tygodni (od 7.10.2019 do 15.12.2019) i przeznaczona była dla uczniów klas 7 i 8.
Ochotnicy na początku każdego tygodnia otrzymywali w formie elektronicznej słówko tygodnia oraz zwrot tygodnia.
Co jakiś czas, w parach prezentowali nauczycielowi języka niemieckiego poziom opanowania materiału od początku trwania akcji. Nauczyciel sprawdzał poprawność wymowy na bieżąco i ocenił systematyczność oraz stopień opanowania materiału po zakończeniu praktyki.
Dwie uczennice oprócz zadanego materiału znalazły we własnym zakresie ciekawe słówka i zwroty, co zostało dodatkowo ocenione.




Komentarz uczestników:
Co sprawiało Wam największą trudność?
- Wymowa:)

Dlatego należy dużo słuchać i ćwiczyć:)

Dziękuję wszystkim uczestnikom "Dobrej Praktyki", gratuluję zaangażowania, systematyczności i wytrwałości. Droga do sukcesu prowadzi właśnie przez wytrwała i systematyczną pracę:)

Andrzej Goździewicz

Lista słówek i zwrotów z Dobrej Praktyki

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zakończenie innowacji "Deutsch macht Spaß" - edycja 2020/2021

  Innowacja pedagogiczna – edycja 2020/2021 Deutsch macht Spaß Podsumowanie aktywności/ Koniec innowacji Do udziału w innowacji zgłosiło się  24  uczniów z klas szóstych.    Od początku trwania innowacji, czyli od 15.02.2021 r.  do 16.04.2021 r., na platformie Learningapps zalogowali  się  wszyscy  uczestnicy.   Z sukcesem ukończyło innowację 19 uczniów, którzy zdobyli tytuły  Deutsch Bachelor,  Deutsch Master  oraz  Deutsch Spezialist . Złota Trójka Innowacji: Paulina Owczarek Julia Janowska Dawid Sztrajt Ranking 20.04.2021 r. Wszystkim serdecznie gratuluję i życzę sukcesów w nauce  j. niemieckiego w klasie siódmej.  Andrzej Goździewicz

Innowacja "Deutsch macht Spaß" - Podsumowanie

Innowacja pedagogiczna Deutsch macht Spaß podsumowanie aktywności uczestników Do udziału w innowacji zgłosiło się  65 uczniów z klas szóstych.  Od początku trwania innowacji, czyli od 10.02.2020 do 17.03.2020 , godz. 22:00 na platformie Learningapps zalogowało  się 53 uczniów. (4 uczniów dołączyło od ostatniego podsumowania) 18 uczniów uzyskało tytuł Bachelor . 7 uczniów uzyskało tytuł Master . Ranking najbardziej aktywnych uczestników Cieszę się, że niektórzy z Was odrabiają straty i walczą o tytuły i  punkty. Zachęcam do dalszej z abawy :) Zadania można rozwiązywać do 5 kwietnia. (dostępne są wszystkie zadania od Stunde 1 do Stunde 8) Podsumowanie innowacji nastąpi 6 kwietnia 2020. Andrzej Goździewicz

Konkurs 1 z 10 - edycja III 2021/2022

  1 z 10 – Einer von den Besten (na podstawie teleturnieju „Jeden z dziesięciu‘) Edycja 2021/2022 Etap szkolny Termin: ( 25-28) kwiecień 2022 r. Dokładny termin zostanie podany po Świętach Wielkanocnych! Odbędą się eliminacje, spośród osób zgłoszonych zakwalifikuje się 10 osób do etapu szkolnego. Zakres materiału oraz przykłady zadań: 1. Pozdrowienia, pytania o dane osobowe, np.: Guten Tag! Guten Morgen! Guten Abend! Hallo! Tschüs! Auf Wiedersehen! Gute Nacht! Wie heißt du? Wie ist dein Name? Woher kommst du? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Was machst du gern? Uzupełnij np.: - …….. ist das? Wie …………. der Junge? Das ist Thomas. - ……... heißt du? Wer ……... du? Wie ist dein ……….? Mein Name ist Weronika. ……… ... machst du gern? - Ich spiele gern Fußball. itp. 2. Nazwy miesięcy, dni tygodnia Przykładowe zadania: Samstag minus 2 Tage (minus 2 dni) = Dezember minus 3 Monate (minus 3 miesiące) = Podaj brakuj