Przejdź do głównej zawartości

Stunde 7 - Ich bin cool

Jeżeli dotarłeś do tej lekcji, to znaczy, że wykonałeś dobrą robotę:)
i osiągnąłeś poziom "Deutsch Master"

W nagrodę posłuchaj:


Ich bin cool! - Jestem cool!
Bist du cool? - Czy Ty jesteś cool?
Ja, logo, ja. - Tak, jasne, że tak.
logo - potoczne określenie na wyraz: logicznie, oczywiście, jasne, naturalnie...

wunderbar - cudownie, wspaniale!
alles klar - wszystko jasne

Danke schön! - Dziękuje bardzo! (dziękuję pięknie)
Wiedersehen! - Do widzenia!

schön - ładny, ładna
stark - silny, mocny
frei - wolny, wolna

A teraz czas na ćwiczenia:

Ćwicz na quizlet:)                  
Kliknij w zakładkę FISZKI i ucz się poprawnej wymowy:          Ich bin cool!

Ćwicz na learning.ups:           Extra 1

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zakończenie innowacji "Deutsch macht Spaß" - edycja 2020/2021

  Innowacja pedagogiczna – edycja 2020/2021 Deutsch macht Spaß Podsumowanie aktywności/ Koniec innowacji Do udziału w innowacji zgłosiło się  24  uczniów z klas szóstych.    Od początku trwania innowacji, czyli od 15.02.2021 r.  do 16.04.2021 r., na platformie Learningapps zalogowali  się  wszyscy  uczestnicy.   Z sukcesem ukończyło innowację 19 uczniów, którzy zdobyli tytuły  Deutsch Bachelor,  Deutsch Master  oraz  Deutsch Spezialist . Złota Trójka Innowacji: Paulina Owczarek Julia Janowska Dawid Sztrajt Ranking 20.04.2021 r. Wszystkim serdecznie gratuluję i życzę sukcesów w nauce  j. niemieckiego w klasie siódmej.  Andrzej Goździewicz

Innowacja "Deutsch macht Spaß" - Podsumowanie

Innowacja pedagogiczna Deutsch macht Spaß podsumowanie aktywności uczestników Do udziału w innowacji zgłosiło się  65 uczniów z klas szóstych.  Od początku trwania innowacji, czyli od 10.02.2020 do 17.03.2020 , godz. 22:00 na platformie Learningapps zalogowało  się 53 uczniów. (4 uczniów dołączyło od ostatniego podsumowania) 18 uczniów uzyskało tytuł Bachelor . 7 uczniów uzyskało tytuł Master . Ranking najbardziej aktywnych uczestników Cieszę się, że niektórzy z Was odrabiają straty i walczą o tytuły i  punkty. Zachęcam do dalszej z abawy :) Zadania można rozwiązywać do 5 kwietnia. (dostępne są wszystkie zadania od Stunde 1 do Stunde 8) Podsumowanie innowacji nastąpi 6 kwietnia 2020. Andrzej Goździewicz

Podsumowanie wybranych aktywności w drugim półroczu

Już w piątek zakończenie roku szkolnego. Czas na podsumowanie wybranych aktywności. Ułóżmy je chronologicznie: - Konkurs „Mistrz podobieństw angielsko – niemieckich” – III edycja – 10 lutego 2021 r. Konkurs szkolny był w tym roku jednocześnie formą eliminacji do rozgrywek międzyszkolnych. Do etapu międzyszkolnego, który odbył się 17 lutego , zakwalifikowali się: Aleksandra Tkacz - 7a, Zuzanna Lonty - 7d oraz Janusz Wencfel – 7b. Obydwa etapy odbyły się w formie online. Udział w konkursie wzięło łącznie 73 uczniów z  5  kaliskich szkół: Szkoły Podstawowej Nr 3, Szkoły Podstawowej Nr 7, Szkoły Podstawowej Nr 8, Szkoły Podstawowej Nr 9 oraz Szkoły Podstawowej Nr 17. Zadaniem uczestników było dopasowanie wyrazów podobnych o tym samym znaczeniu w j. angielskim i niemieckim w jak najkrótszym czasie. W rozgrywkach finałowych uczestnicy dodatkowo rozwiązywali na czas jedno zadanie otwarte. Laureatami rozgrywek międzyszkolnych konkursu zostali: Alicja Kaczała – S zko...